nasz test – Mercedes-Benz S63 AMG
Prezentujemy
Państwu najmocniejszą limuzynę w segmencie aut luksusowych -
Mercedesa S 63 AMG. Auto napędza 5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo –
rozwija moc 585 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego
dostępnego już od nieco ponad 2200 obr/min.
Konstrukcja auta została oparta na koncepcji AMG Lightweight Performance, dzięki czemu ta generacja auta jest do 100 kg lżejsza od poprzedniej. Masę auta obniżają kute obręcze kół, lekki akumulator czy zoptymalizowany pod kątem masy układ hamulcowy AMG. Całe nadwozie, włącznie z dachem i przednim pasem, wykonano z aluminium, a wnęka koła zapasowego wykonana jest z włókien węglowych. Auto może się pochwalić stosunkiem masy do mocy na poziomie 3,5 kg/KM co przekłada się na znakomite osiągi - przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w prezentowanej przez nas wersji trwa jedynie 4.4 s ( wersja 4-Matic robi to w 4 s !!! ).
Najważniejszym elementem tego auta jest oczywiście silnik. Jak wszystkie jednostki AMG, ośmiocylindrowy silnik biturbo S 63 AMG jest składany ręcznie z zachowaniem najbardziej rygorystycznych standardów jakości. Brzmi on doskonale - za wydobywający się dźwięk nie odpowiada żaden symposer ani głośnik, ale tylko i wyłącznie tłumiki – a takich przypadków mamy w obecnych czasach coraz mniej. W obu tłumikach zastosowano specjalne klapy, które w trybie Controlled Efficiency pozostają w większości czasu zamknięte. Impulsem do ich otwarcia jest gwałtowne wciśnięcie gazu. W trybie Sport dzieje się to znacznie szybciej i zdecydowanie częściej.
Auto posiada w pełni pneumatyczny system AIRMATIC współpracujący z układem aktywnego tłumienia Adaptive Damping. Jedną z nowości jest ciągła regulacja tłumienia, która może być osobno sterowania na etapie sprężania oraz odbicia. Pozwala to na lepszą adaptację do warunków na drodze i stanu nawierzchni. Oczywiście kierowca może ręcznie wybrać tryb komfortowy lub sportowy. Klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem rozpoznawać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery stereoskopowej, system dobierze ustawienie tłumienia dopasowane do sytuacji. Również design i wyposażenie modelu reprezentują najwyższe standardy.
Nowe przednie fotele AMG z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapewniają lepsze podparcie, a aksamitna skóra nappa z charakterystyczną perforacją i emblematami AMG podkreśla luksusowy nastrój. Lista ekskluzywnych dodatków obejmuje logo manufaktury z Affalterbach wytłoczone na podłokietniku oraz analogowy zegarek IWC. Oczy kierowcy trafiają na kolorowy wyświetlacz TFT z prędkościomierzem wyskalowanym do 330 km/h. Poza logo AMG i napisem "V8 BITURBO" na życzenie pojawiają się tu wskaźniki temperatury oleju silnikowego i przekładniowego. Sportowa kierownica AMG z charakterystycznym wyprofilowaniem i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów zapewnia pełną kontrolę nad samochodem.
Lista wyposażenia standardowego oraz dodatkowego w tym modelu jest bardzo długa - opis wszystkich systemów i opcji znajdziecie Państwo bez problemu na stronach producenta. Ważniejsze przetestowane elementy wyposażenia to: kamera podczerwieni, masaże w fotelach gorącymi kamieniami, aktywne fotele które podtrzymują ciało na zakrętach, oszukując działanie siły odśrodkowej, systemy które eliminują błędy kierowcy, wybawiając często z opresji, sprawiają, że bezpieczeństwo nabiera zupełnie nowego wymiaru. Samochód może praktycznie sam jeździć, sam potrafi kontrolować odstęp od poprzedzającego pojazdu, sam wywołuje hamowanie kiedy kierowca się zagapi. Nie pozwala na zmianę pasa ruchu, kiedy inny samochód jest obok, pilnuje własnego toru jazdy, ma poduszki powietrzne wszędzie – nawet w pasach bezpieczeństwa i nie pozwoli Ci zasnąć za kierownicą. Nie można zapomnieć też o znakomitym systemie audio od firmy Burmester.
Samo wykonanie tego flagowego modelu Mercedesa nie pozostawia nic do życzenia. Materiały najwyższej jakości, pięknie spasowane, gustownie dobrane, taka sportowa elegancja z najwyższej półki. Zapach skóry, idealnie wykończone drewno, podświetlana LED-ami deska rozdzielcza, drzwi, panele ekranów licznika i nawigacji. Widać luksus i prestiż.
Można z całą pewnością stwierdzić, że S-klasa w wersji AMG to samochód dla klienta, który ceni sobie luksus i nieziemski komfort, dodatkowo posiadając żyłkę sportowego zacięcia i oczywiście kilkaset tysięcy złotych. To auto poza ceną nie ma praktycznie większych wad – ale dla kogoś kogo na nie stać wysoka cena to raczej zaleta.