Porsche Macan został zaprezentowany
światu po raz pierwszy w 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Los
Angeles.
Macan oznacza w języku indonezyjskim
tygrysa a Porsche Macan niczym jego zwierzęcy odpowiednik wdarł się
na motoryzacyjne rynki i odniósł jeszcze większy sukces niż
pierwszy SUV Porsche – Cayenne. Już w pierwszym pełnym roku
obecności na rynku tj. 2015, stał się on najchętniej kupowanym
modelem marki. Tą dobrą passę Macan kontynuuje do dziś. W 2021
roku Porsche Macan również sprzedawał się najlepiej. Koncern ze
Stuttgartu sprzedał w ubiegłym roku aż 88 362 jego
egzemplarze. Obecnie Macan odpowiada za ok. 60% całej sprzedaży
Porsche, można więc śmiało powiedzieć, że jest najważniejszym
modelem marki.
Macan od modelu Cayenne jest
węższy i krótszy a konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej
modelu Audi Q5. W lipcu 2018 roku Porsche zaprezentowało nową
wersję Macana. Samochód otrzymał nowe reflektory i inny przedni
zderzak lecz największe zmiany zaszły z tyłu oraz we wnętrzu
tygrysa. Najbardziej widoczna zmiana to połączenie tylnych lamp
pasem z napisem 'Porsche', co już wcześniej stało się
charakterystycznym elementem w innych modelach marki. Z kolei we
wnętrzu pojawił się większy ekran do zarządzania multimediami
Porsche Management Comunication.
Rok 2021 to kolejne zmiany. Na rynku
pojawił się bowiem Macan III. Ma nowe: przód, kolory lakierów i
felgi, mocniejsze silniki, a we wnętrzu inne materiały
wykończeniowe.
Z kolei rok 2022 to poszerzenie gamy
Macanów o wariant oznaczony literą „T”. Zatem obecnie w
konfiguratorze Porsche możemy znaleźć: Macana, Macana T, Macana S
i Macana GTS. Litera T w Porsche oznacza "Touring", ale to
oznaczenie pojawiało się do tej pory w modelach 911 i 718. Macan T
ma pod maską silnik 2.0 turbo o mocy 265 KM oraz 400 Nm maksymalnego
momentu obrotowego. Z zewnątrz Porsche Macan T subtelnie różni się
od innych wariantów. Charakterystyczne dla niego są elementy w
kolorze Agate Grey Metallic, który pokrył m.in.: lakierowane
wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy
boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie
standardowe obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i
obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym. Z kolei na listwach
bocznych znajdziemy czarne logo "Macan T". Felgi są
lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium.
W aktualnym konfiguratorze mamy do
wyboru trzynaście kolorów nadwozia Macana, a czternasty z nich:
Python Green zarezerwowany jest dla Macana GTS. Nam z dostępnych
kolorów bardzo przypadł do gustu Gentian Blue Metallic, Papaya
Metallic i Carmine Red, choć zawsze też podobają nam się auta w
najbardziej klasycznych kolorach. Jeśli komuś tych kolorów mało,
to może za dopłatą nieco ponad 39 tyś. zł wybrać sobie kolor na
życzenie. My proponujemy trochę tańszą opcję - pokrycie lakieru
natryskową folią ochronną Paint Protection Spray Ngenco w
wymarzonym kolorze. Zapraszamy do naszego salonu oraz studia
detailingu.